RSS

7 mituri culinare

31 Ian

Mit culinar 1: Consumul unui numar mare de calorii seara ingrasa
Adevar: Nu conteaza atat de mult momentul in care sunt consumate aceste calorii. Ceea ce conteaza cu adevarat este raportul intre caloriile consumate si caloriile „arse” de organism.

Cu alte cuvinte, este important sa stiti daca organismul dumneavoastra consuma rapid sau nu caloriile, uneori depasind valorea aportului caloric prin alimentele consumate. Trebuie sa va spunem ca le dam dreptate celor care spun ca a manca in fata televizorului este o greseala.

De foarte multe ori suntem atat de absorbiti de imaginile derulate in fata ochilor incat nu realizam ca suntem satui si continuam sa consumam mai multe calorii decat are organismul nevoie si, ulterior, adormim in fata televizorului iar caloriile nu sunt arse si, in consecinta, ne ingrasam.

Mit culinar 2: Fara grasime inseamna fara calorii
Adevar: Multi dintre noi ametim la simpla simtire a mirosului de mancare de la fast-food.

Ne servim cu meniuri extra-large fara sa intelegem ca vom ingera mai multe calorii decat cu un meniu normal si nici nu facem miscarea necesara pentru arderea caloriilor. Trebuie sa intelegeti ca daca pe un produs scrie „Fara grasimi” nu inseamna ca nu contine calorii. Acest mit este fals.

Pentru a va convinge asupra unui aliment, consultati cu atentie ambalajul si vedeti numarul de calorii, chiar daca pe ambalaj scrie „Fara grasimi”.

Mit culinar 3: Carbohidratii sau, altfel spus, zaharul ingrasa
Adevar: Organismul uman este o masinarie eficienta insa ciudata in geniul sau. Carbohidratii nu ingrasa decat in cazul in care, prin consumul lor, contribuie la primirea de catre organism a unui numar mai mare de calorii.

Se pare, conform unor studii recente, ca persoanele care consuma mancare bogata in carbohidrati si cu continut foarte scazut de grasime tind sa isi pastreze silueta fara efort. Exagerarea in aceasta privinta genereaza o senzatie mare de foame si exista pericolul sa va pierdeti controlul si sa mancati mai mult decat de obicei si, desigur, sa va ingrasati.

Mit culinar 4: Dietele bogate in proteine ajuta la producerea ketozei care reduce senzatia de foame
Adevar: Ketoza este un fenomen care descrie starea organismului in care, pentru a produce energie, consuma din grasimea corpului.
Ketoza nu reduce senzatia de foame, ea insasi descriind o stare in care organismul este obligat sa foloseasca alte resurse decat carbohidratii din mancarea consumata.

Noi va sfatuim sa consumati suficiente proteine pentru tipul dumneavoastra de organism incat sa va auto-reduceti senzatia de foame si sa va ajutati organismul sa slabeasca. Pe scurt, mitul este fals.

Mit culinar 5: Iaurtul este alimentatia ideala intr-o dieta
Adevar : Iaurtul este un aliment foarte bun pentru organismul oricarei persoane, indiferent de varsta. Tot iaurtul este indicat pentru cei care doresc sa mai dea jos din kilogramele nedorite. Fiind un produs lactat, iaurtul contine mult calciu.

Studii in acest sens au aratat ca prin aportul mare de calciu se impiedica ingrasarea organismului uman. Este important, desigur, ca iaurtul sa nu contina indulcitori sau fructe, in acest caz efectul lor fiind unul contrar.

Mit culinar 6: Exercitiile fizice ne fac sa mancam mai mult
Adevar: Studiile efectuate pe un esantion mai mare de 3000 de persoane de ambele sexe au aratat ca persoanele care au facut exercitii aproximativ 20-30 de minute au mancat la fel ca persoanele care nu au facut sport.

Singurul element care diferentia cele doua grupuri este la nivel psihologic, aratand partea pozitiva a exercitiilor fizice asupra psihicului, deoarece cei care au facut exercitii au considerat ca mancarea a avut un gust mai bun decat de obicei.

Mit culinar 7: Proteinele suplimentare ne fac mai puternici
Adevar: Corpul uman continua sa uimeasca cercetatorii prin puterea mare de adaptare la conditiile in care se afla si prin rezervele uriase pe care le are. Nu trebuie sa ne infometam pentru a slabi.
Daca avem un stil de viata activ, consumam caloriile din propriul organism si slabim pe cale naturala 100%.

 

Etichete: , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: