RSS

Arhivele lunare: Octombrie 2011

Ai mulţi prieteni pe Facebook? Ai anumite arii cerebrale mărite


Activitatea de pe reţelele de socializare scoate la iveală informaţii preţioase despre creierul nostru: dimensiunile anumitor arii cerebrale sunt corelate cu nivelul de socializare pe net.

Un recent studiu realizat de cercetătorii de la Colegiul Universitar din Londra (UCL) a relevat faptul că acele persoane care sunt mai sociabile în general tind să aibă amigdalele cerebrale mai mari, în timp ce aceia care socializează mult în mediul online prezintă creşteri în volum ale altor zone cerebrale precum sulcusul temporal superior (STS) drept, gyrusul temporal median stâng şi cortexul entorhinal drept. STS este partea creierului care ne ajută să recunoaştem emoţiile altor oameni, gyrusul temporal median este implicat ân reacţiile noastre la aceste emoţii, iar cortexul enthorinal are o legătură strânsă cu memoria.

Studiul cercetătorilor bitanici a inclus 125 de studenţi. Aceştia au fost examinaţi, iar rezultatul RMN a fost coroborat cu numărul de prieteni ai fiecăruia atât din lumea reală, cât şi de pe Facebook. După identificarea legăturii dintre ariile mărite ale creierului şi prietenii de pe reţeaua de socializare, alţi 40 de studenţi au fost examinaţi, pentru a confirma rezultatul obţinut: există o corelaţie între intensitatea activităţii de socializare online şi dimensiunile anumitor porţiuni ale creierului.

„Este posibil să existe şi un al treilea factor care conduce totul, care operează modificările creierului în funcţie de numărul de prieteni. Rezultatul obţinut nu este capabil să ne spună întreaga poveste, însă ne poate răspunde la o serie de întrebări importante”, a declarat Gearing Rees, membru al UCL.

Sursa: Techland

 
 

Sportul şi o dietă sănătoasă previn cancerul la sân


Cauzele cancerului la sân sunt numeroase, iar uneori acestea nu ţin doar de persoana în cauză: poluarea, factorul genetic, stresul, dezechilibrul sistemului endocrin, stilul de viaţă etc. Studiile au arătat că există măsuri pe care le poţi lua pentru a reduce riscul apariţiei cancerului la sân. Iată mai jos, cele mai importante dintre acestea:

1.    Controlează-ţi nivelul de estrogen

Se pare că estrogenul creşte riscul dezvoltării acestei afecţiuni. O spun cercetătorii care au demonstrat că estrogenul stimulează divizarea celulară de la nivelul sânilor şi al uterului. Estrogenul este un hormon feminin, produs de ovare, secretat în cantităţi mai mari în perioada fertilă. După instalarea menopauzei, nivelul de estrogen scade. Astfel, femeile care au fost predispuse unui nivel mare de estrogen de-a lungul vieţii, din diverse motive ( apariţia precoce a ciclului menstrual, obezitate, stil de alimentaţie nesănătos etc) prezintă riscuri mai mari de apariţie a cancerului la sân.

2.    Fă sport!

Exerciţiile fizice sunt un mod natural în care ne putem reduce nivelul de estrogen. Sportul previne atât dezvoltarea cancerului la sân, cât şi recidivarea acestuia. Efortul fizic moderat, practicat aproximativ 30 de minute în fiecare zi, scade cu 50% mortalitatea în cazul celor care au reuşit să învingă acest tip de cancer. Condiţia este ca, pe lângă sport, să se adopte şi un stil de viaţă echilibrat şi o dietă sănătoasă.
De asemenea, persoanele obeze sau supraponderale au un nivel ridicat de estrogen. Tocmai de aceea, riscul lor în cazul cancerului la sân este cu 30% mai mare. Se poate opta pentru un program de sport moderat (practicând jogging, înot, fitness, alte exerciţii cardio, plimbare etc.) sau pentru mişcare intensă, reducând în acest caz din minutele alocate sportului, în fiecare zi.

3.    Adoptă o dietă corespunzătoare!

–    Elimină din dietă alimentele bogate în grăsimi, cu precădere grăsimi nesaturate (cereale, produse de fast-food, unele lactate, produsele de cofetărie)
–    Consumă legume şi fructe în fiecare zi pentru că ele îţi vor reduce nivelul de estrogen.
–    Dacă te întrebi ce legume şi fructe sunt recomandate în acest caz, afla că broccoli, conopida sau varza inhibă divizarea celulelor bolnave de la nivelul sânului.
–    Legume şi fructe bogate în beta-caroten: morcovi, dovlecei, broccoli, spanac, sparanghel, caise, mango, nectarine etc.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 7 Octombrie 2011 în ● Live & Learn ●

 

Etichete: , , , , , , ,

 
%d blogeri au apreciat asta: